]

Saturday 22 September 2012

Wakil Rakyat

Aku masih ingat lagi masa aku darjah satu dulu, aku ni suka berjalan. Celik je mata terus bersiap-siap nak pergi ronda satu kawasan rumah.

Mak aku selalu panggil aku wakil rakyat atau YB. Tambah-tambah bila pagi-pagi aku dah bersedia nak pergi meronda je mesti corong radio mak aku keluar lagu Diari YB nyanyian ND Lala. Saudara saudari tak ingat ke lagu ni? Meh dengar kat bawah ni haa.




Mak aku kalau dengar lagu ni mesti kaitkan dengan aku. Tapi sampai sekarang, tak ada la pula anak dia ni jadi YB atau wakil rakyat. 

Inilah kerja aku dari kecil. Kalau tak jalan-jalan dengan kaki, aku naik basikal. Bila dah ronda-ronda tu, nampak saja geng tengah main polis sentri ke, galah panjang ke (kami panggil main toy), batu seremban ke, mulala aku menyinggah. 

Tengah hari aku balik untuk makan. Kemudian pergi balik. Dah bila masa la aku nak belajar buat kerja rumah atau memasak atau bla bla bla.

Kerja aku masa tak sekolah ialah pergi jalan-jalan, ronda-ronda, main-main lalu dah senja baru balik rumah. Mengaji lepas tu tengok TV kemudian Tidur. 

Hebat...tu je lah kerja aku sampai ke besar???

Bersambung lerr yerr.......

No comments:

Post a Comment